suwalki.info - Suwalski Serwis Informacyjny
Login:
Hasło:
Komentarze do Kłopotliwe rekolekcje. Kto powinie...

rekolekcje - 2017-02-24 09:02:24
Nie wiem jak to jest, że kiedyś takich problemów nie było. Trzeba było iść na rekolekcje, to sie szło. Jak rodzic nie chciał, to w ogóle zostawiał dziecko w domu... Dzieci też jakieś bardziej samodzielne były
zgłoś do usunięcia | autor: ~uczniak

do uczniak, - 2017-02-24 09:23:35
dzieci są nadal samodzielne i tak naprawdę problemu nie ma. Problemem są natomiast poglądy radnego SLD na uczestnictwo dzieci w rekolekcjach. A wszystko to cyniczne i podszyte fałszywą troską.
zgłoś do usunięcia | autor: ~Luk,

Rekolekcje - 2017-02-24 09:42:43
Bo w Polsce to tak ze skrajności w skrajność. Zabronione było to chodziliśmy. Teraz nam każą to to nie chodzimy.
zgłoś do usunięcia | autor: ~Monika

rekolekcje - 2017-02-24 09:42:45
poważnie w szkołach podstawowych jest tak, że rodzice muszą przyprowadzić dzieci do kościoła, a później je stamtąd odebrać? Z tego co pamiętam rekolekcje trwały godzinę, pamiętam też, że niezależnie od wieku do kościoła chodziło się całą klasą z nauczycielami
zgłoś do usunięcia | autor: ~yhym

rekolekcje - 2017-02-24 10:39:53
Nie interesuje mnie kto zadał to pytanie, ale podniósł bardzo ważną kwestię. Tu nie chodzi o dzieci starsze które same chodzą do szkoły i same mogą iść do kościoła, a jak będzie trzeba to i same zostaną w domu. Tu chodzi o dzieci z klas najniższych 1-3 które same nie chodzą do szkoły, a przyprowadzają i odbierają je rodzice. Ba powiem więcej dziecko do 7 roku życia nie ma prawa samo do szkoły chodzić i samo z niej wracać, co na stan obecny (pierwszaki od 6 roku życia) powoduje że nawet niektórzy uczniowie z 2 klasy nie mogą samodzielnie chodzić i wracać ze szkoły (to reguluje Kodeks Rodzinny). A nagminnie zdarzały się sytuacje kiedy szkoły w Suwałkach mówiły, że są rekolekcje i „rodzice sobie sami macie poradzić”. Odczytać to chyba trzeba by było, rodzice weźcie urlopy bo my nauczyciele mamy wolne bo są rekolekcje. Nie zgodzę się z wyjaśnieniem Panią Prezydent, która wyjaśnia „Nie są to dni wolne od edukacji, od pracy szkoły w ogóle, więc szkoła odpowiada i jest zobowiązana zorganizować opiekę i zajęcia opiekuńczo-wychowawcze dla tych dzieci, które w rekolekcjach nie uczestniczą” Szkoła moim zdaniem jest zobowiązana do zorganizowania opieki i zajęć opiekuńczo wychowawczych dla wszystkich dzieci w godzinach zajęć lekcyjnych. A w trakcie tych zajęć zaprowadzić i odebrać z rekolekcji odbywających się w kościele. PS: A może wzorem lat dawnych rekolekcje by się odbywały w szkole. Łatwiej jest przecież dotrzeć jednej osobie z kościoła do szkoły niż dziesiątkom czy setkom dzieciaków do kościoła.
zgłoś do usunięcia | autor: ~Rodzic

rekolekcje - 2017-02-24 12:53:18
A może niech rekolekcje będą po południu, a w szkole normalne zajęcia według planu. Nauczyciele nie maja obowiązku siedzieć w kościele. Do kościoła dzieci powinny chodzić z rodzicami, by potem nawet moc porozmawiać. Nauczyciele nie mają w tych dnia wolnego i tak są w szkole.
zgłoś do usunięcia | autor: ~poziomka

rekolekcje - 2017-02-24 13:30:13
Nigdy się nie spotkałam z tym, że rekolekcje są dniem zupełnie wolnym. Jeżeli szkoła organizuje zajęcia rekolekcyjne wspólnie z kościołem, to znaczy, że szkoła powinna zapewnić dzieciom opiekę, tym bardziej, że msze są organizowane w czasie normalnych zajęć szkolnych...więc nie wiem dlaczego wówczas niby ten obowiązek ma spoczywać na rodzicach. Nie mówiąc już o tym, że przecież są inne wyznania w Suwałkach, a są też dzieci, które na religię nie uczęszczają
zgłoś do usunięcia | autor: ~Luśka

Skandal! - 2017-02-24 13:40:38
W SP2 dzieci mają zaplanowane rekolekcje od godz. 11:45 do 13, ale od rana nie ma żadnych zajęć lekcyjnych! Duży problem mają rodzice dzieci uczęszczających do szkoły muzycznej, bo przyjeżdżają z całego miasta. Jeżeli nie mają możliwości zorganizowania podwózki do kościoła, to dzieci zostaną w domach. Co roku jest to samo! Radny Korneluk ma rację! Wreszcie trzeba zrobić porządek z organizacją rekolekcji w szkołach, zwłaszcza w SP2.
zgłoś do usunięcia | autor: ~Zbulwersowany

PersignumcrucisdeinimicisnostrisliberanosDeusnoster - 2017-02-24 13:40:40
PersignumcrucisdeinimicisnostrisliberanosDeusnoster
zgłoś do usunięcia | autor: ~Franek

do Zbulwersowanego - 2017-02-24 14:50:00
Pan Korneluk ma rację wg. Ciebie bo Jego dzieci też uczęszczają do Szkoły Muzycznej, która podlega SP 2 w większości szkół takiego problemu nie ma, opieka jest zapewniona zarówno w świetlicy, jak i w Kościele, nikt nie musi się zwalniać z pracy.
zgłoś do usunięcia | autor: ~Ror.

Do Rora - 2017-02-24 16:38:36
Nie ma znaczenia czy pan Korneluk ma dzieci w sp2 i szkole muzycznej, czy nie ma. Dobrze, że zauważył problem, który w Dwójce istnieje od lat. Jest grupa (myślących) rodziców, którym takie rozwiązanie kwestii rekolekcji nie odpowiada, bynajmniej nie tylko z powodu dowożenia dzieci do kościoła. Chodzi o także o odstąpienie od zajęć edukacyjnych w tych dniach. Weźmy taką historię w wymiarze godziny tygodniowo albo matematyki czy języków... To niby tylko dwa dni, ale za chwilę święta, potem początek maja i inne dni wolne... Za dużo laby mają i dzieci, i nauczyciele (zwłaszcza kl. I-III).
zgłoś do usunięcia | autor: ~Zbulwersowany

... - 2017-02-24 17:07:22
Słyszałam, że wielu rodzicom nie podoba się wiele rzeczy w sp2, zwłaszcza w klasach muzycznych, ale każda próba interwencji u p. dyrektor prowadzi donikąd. Teraz te rekolekcje... Tylko współczuć. Dobrze, że mam dzieci w innej szkole
zgłoś do usunięcia | autor: ~Słuchaczka

rekolekcje - 2017-02-24 17:37:48
To jeszcze dwóch godzin religii mało i trzeba organizować rekolekcje? A od czego jest niedziela?
zgłoś do usunięcia | autor: ~xcx

rekolekcje - 2017-02-24 19:14:02
Rekolekcje powinne odbywać się poza godz. lekcyjnymi. Młodzież chodzi tylko po to aby po rozrabiać i mieć wolne od nauki. Te rekolekcje młodzieży nic nie dają. Księża myślą ,że jak na siłę będą ciągnąć i zmuszać aby młodzież chodziła do kościoła to efekt będzie odwrotny.
zgłoś do usunięcia | autor: ~max

Rekolekcje - 2017-02-24 22:21:05
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 kwietnia 1992 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w publicznych przedszkolach i szkołach ( Dz. U. z dnia 24 kwietnia 19992 r.) §10 pkt. 1. Uczniowie uczęszczający na naukę religii uzyskują kolejne dni zwolnienia z zajęć szkolnych w celu odbycia rekolekcji wielkopostnych, jeżeli religia lub wyznanie, do którego należą, nakłada na swoich członków tego rodzaju obowiązek. Pieczę nad uczniami w tym czasie zapewniają katecheci. Kiedyś rekolekcje były po zajęciach w szkole i chodziło więcej dzieci niż teraz. A poza tym to do rodziców należy wychowywanie swych dzieci w wierze , bo to obiecywali przy chrzcie.
zgłoś do usunięcia | autor: ~Matka

rekolekcje - 2017-02-25 11:54:27
Rekolekcje powinny odbywać się po szkole. To jest skandal by dzieci zamiast się edukować w sprawach ważnych jak matematyka czy język angielski to idą do kościoła w niewiadomym celu. Kto chce ten przyjdzie kto nie to nie i tyle w temacie.
zgłoś do usunięcia | autor: ~polak

Rekolekcje są niezbędne - 2017-02-25 20:52:52
Na całościowy rozwój osobowości młodego człowieka ma wpływ nie tylko wzrost w wymiarze fizycznym i intelektualnym, ale również w wymiarze duchowym. Rekolekcje są bardzo istotnym elementem procesu kształtowania osobowości. Są momentem pogłębienia wiary, zacieśnienia relacji z Bogiem i czasem duchowych porządków. Są dniami odnowy i przywracania „ustawień fabrycznych”, takich jakie otrzymaliśmy na Chrzcie Świętym.
zgłoś do usunięcia | autor: ~Mirek

Do Mirka - 2017-02-25 21:03:02
Nikt tego nie podważa ani nie neguje. Chodzi o ich organizację. Można byłoby je przenieść do sali gimnastycznej albo robić po lekcjach, a nie tak jak to jest w SP2 - godzina w kościele (bez opieki!) i cały dzień wolny.
zgłoś do usunięcia | autor: ~Zbulwersowany

Tylko w RP - 2017-02-26 21:39:51
Rekolekcje dla dzieci...lepiej zamilkne i NIC nie powiem...!
zgłoś do usunięcia | autor: ~obiezyswiat

rekole - 2017-02-27 00:16:17
sami się zajmą najlepiej sobą
zgłoś do usunięcia | autor: ~fr

do Zbulwersowanego - 2017-02-27 13:50:44
Po pierwsze uważam, że jednak ma znaczenie gdzie uczęszczają dzieci Pana Korneluka, gdyby chodziły do innej szkoły ten problem z pewnością nie zostałby zauważony i poruszony. Poza tym, w każdej szkole, nie tylko w SP 2 czy Muzycznej, nie ma lekcji podczas rekolekcji i tutaj zgodzę się z Panem, że jednak powinny być. A rekolekcje odbywać się na przykład po lekcjach.
zgłoś do usunięcia | autor: ~Ror.

dzieci korneluka - 2017-02-28 00:10:21
ja bardzo przepraszam ale dzieci korneluka chodza rowniez do sp 5 i lo nr 3 czy w takim razie tam tez bedzie wolneod zajec lekcyjnych?
zgłoś do usunięcia | autor: ~mariusz

? - 2017-03-01 19:23:36
do sp 5 i lo nr 3
zgłoś do usunięcia | autor: ~szas

ameno - 2017-03-02 18:17:38
ameno Dori me
zgłoś do usunięcia | autor: ~kk

wolne - 2017-03-05 15:12:22
Chodzi o także o odstąpienie od zajęć edukacyjnych w tych dniach.
zgłoś do usunięcia | autor: ~23

Gowin - 2017-03-06 09:20:50
Gowin ma nowy projekt ustawy
zgłoś do usunięcia | autor: ~Gogo

500 + - 2017-03-08 17:02:31
załatwi sprawę
zgłoś do usunięcia | autor: ~+



podaj: imię / nick *
e-mail
temat *
treść *
Wpisz kod z obrazka *:
Pola oznaczone * są wymagane, aby dodać komentarz na portalu suwalki.info!
 


ARO Meble
Salon meblowy ARO meble

Reklama

REKLAMA
Czy Suwałkom potrzebna jest nowa hala sportowa?
Tak
Nie

Start


Aktualności


Informacje


Biznes


Rozrywka


Turystyka



Ogłoszenia - Suwałki | Mieszkania z dopłatą MdM | Olimpijskie ogrody | Opieka Niemcy | Markowe świece zapachowe | Tanie Odżywki | Agroturystyka Suwalszczyzna | Reklama Suwałki

Copyright © 2004-2017. Wszelkie prawa zastrzeżone. Numer ISSN: 2080-6701
Redakcja: Suwalski Serwis Informacyjny ul. Kościuszki 112c lok. 4, 16-400 Suwałki
Serwis Suwalki.info nie ponosi odpowiedzialności za treści dodane przez użytkowników
tel: 87 730 5991 e-mail: [email protected], [email protected]
projekt i wykonanie: